۱۵ مهر ۱۳۸۸

مرامنامه

مرامنامه‌ی صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی استان زنجان‌

صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی استان زنجان حاصل مشارکت راهبردی و هدف‌مند تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دولت برای توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است. این صندوق به عنوان یک مؤسسه‌ی مالی - اعتباری می‌خواهد از طریق جذب مستمر منابع مالی تولیدکنندگان و دولت، فعالیت‌های تولیدی سهامداران خود و دیگر تولیدکنندگان در استان زنجان را پشتیبانی نماید.
مدیران صندوق به جهت نقش کلیدی و حساسی که به عهده گرفته‌اند، موظف به ایجاد تعامل، و برقراری ارتباطی سهل و آسان با سهامداران صندوق می‌باشند و همواره برای جلب اعتماد و رضایت‌مندی سهامداران به بالاترین درجه‌ی ممکن کوشش می‌نمایند و به‌طور مستمر در بهینه‌سازی کارها و روان‌سازی امور  همت می‌گمارند و حفظ اعتبار و حیثیت صندوق در کانون توجه ایشان قرار دارد. مهم‌تر این‌که اداره‌کنندگان صندوق باید به رعایت قوانین، مفاد اساسنامه و مصوبات مجمع عمومی پای‌بند باشند و برای دستیابی به اهداف کمی و کیفی مصوب اهتمام ورزند.
برنامه‌ریزی در صندوق برای ارائه‌ی خدمات و تسهیلات به گونه‌ای خواهد بود که رغبت تولیدکنندگان را برای توسعه‌ی صندوق، جلب مشارکت، خرید سهام و افزایش سرمایه ارتقاء دهد و زمینه را برای برقراری ارتباط نزدیک و مستمر با دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط و هماهنگی با برنامه‌های مصوب ملی فراهم نماید. هم‌چنین باید برنامه‌ریزی برای نفوذ در بازارهای مالی کشور و بسط و توسعه‌ی همکاری با مؤسسات مالی - اعتباری و بانک‌ها مورد تأکید قرار گیرد.
سازماندهی صندوق چنان خواهد بود که کارکنان متخصص، با تجربه و شایسته در جایگاه سازمانی مناسب به کار گرفته شوند و بتوان عملکرد آن‌ها را همواره مورد ارزیابی قرار داد. هنگام سازماندهی صندوق باید به موضوع تقویت همکاری و هم‌گرایی بین شرکاء توجه شود و بستر مناسب برای سهیم شدن سهامداران در توانمندی‌های فنی، علمی، تخصصی، حقوقی، قانونی و مالی یکدیگر فراهم گردد. و نیز در طراحی ساختار و تدوین رویه‌های مورد استفاده در صندوق بهره‌گیری از فناوری‌ها و شیوه‌های نوین عملیاتی برای ارائه‌ی خدمات با کیفیت‌تر و با شرایط آسان‌تر الزامی می‌نماید.
کارکنان صندوق در روابط خود با مراجعان  رعایت ادب، نزاکت و گشاده‌رویی را اصلی ضروری دانسته و با ارج نهادن و احترام گذاشتن به ارزش‌های مورد قبول سهامداران برای جلب رضایت‌مندی آن‌ها تلاش می‌نمایند. هم‌چنین برای پیش‌گیری از به وجود آمدن تعارض بین سهامداران، مدیران و کارکنان صندوق در کلیه‌ی معاملات بین صندوق و سهامداران، بر رعایت انصاف و عدالت تأکید می‌نمایند.
نظارت و ارزیابی طوری انجام می‌گیرد که انواع خدمات صندوق و نحوه‌ی ارائه‌ی آن‌ها مستندسازی شده و به‌طور شفاف قابل فهم و مستمر به سهامداران اطلاع‌رسانی گردد. گزارشات مکتوب از پیشرفت کار و نحوه‌ی پیشبرد امور خدمات ارائه‌شده توسط صندوق به‌طور صریح، منظم و ادواری به سهامداران ارائه خواهد شد و همراه با آن شرایط مناسب جهت نظارت و اعمال بازرسی‌های قانونی ایجاد می‌گردد.
بهره‌وری صندوق از طریق واگذاری کار مردم به خودشان و تلاش مستمر برای ارتقاء کارایی خدمات به وسیله‌ی حداقل‌سازی هزینه‌ها، کارمزدها و نرخ‌های سود صورت می‌گیرد. اداره‌کنندگان صندوق دائماً در حفظ و حراست از سرمایه و دارایی‌های صندوق کوشا بوده و برای رشد و توسعه‌ی آن تلاش می‌نمایند. در طراحی و ارائه‌ی خدمات همواره رفع نیازها و خواسته‌های مالی سهامداران و حمایت فراگیر از تولیدکنندگان مربوطه در کانون توجه خواهد بود. در همین حال دستیابی به اهداف بخش کشاورزی و منافع ملی نیز لحاظ می‌گردد. در هر حال باید اطمینان حاصل گردد که استفاده‌کننده‌ی نهایی یعنی تولیدکنندگان (اعم از خرد و کلان) از خدمات صندوق بهره‌مند می‌شوند.

این مرامنامه در چهل و سومین جلسه‌ی شورای سیاست‌گذاری به تاریخ 25 مهر 1384، تصویب گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نرخ طلا و ارزگرم طلای 18 در بازارسکه بهار آزادیسکه نیمسکه ربعسکه گرمیدلار آزاد