۱۲ مهر ۱۳۹۰

عبدالکریم رضوی در آیین افتتاح ساختمان صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی استان زنجان

اصرار داریم که یک فعالیت و نهاد مردمی شکل گیرد

اولویت در حل مشکلات زیربنایی بخش کشاورزی
عبدالکریم رضوی اردکانی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، ظهر چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در سفر خود به زنجان، با رئوفی‌نژاد استاندار این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.
محمد رئوفی‌نژاد در این دیدار، تأکید رئیس جمهور مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی در سراسر کشور را یادآور شد و گفت: بنا به تأکیدات مکرر رئیس جمهور بر لزوم رفع موانع از بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های این بخش، تمهیداتی در قانون بودجه‌ی سال ۹۰ و نیز برنامه‌ی توسعه‌ی پنجم در نظر گرفته شده است.
استاندار زنجان، عدم بهره‌وری مناسب از آب کشاورزی را از موضوعات مهم دانست و گفت: اعطای تسهیلات ۸۵ درصدی برای آبیاری تحت فشار از توفیقات دولت نهم و دهم است که در دولت‌های قبلی هیچ سازوکاری برای این موضوع تعریف نشده بود.
وی ادامه داد: امسال با ۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان جهت آبیاری تحت فشار برنامه‌ریزی نموده‌ایم.
مقام عالی استان عدم تعریف سازوکار مشخص برای بحث فرآوری، صادرات و صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی و نیز وجود خرده مالکین زمین‌های کشاورزی را از دیگر عوامل عدم استقبال برخی کشاورزان برای راه‌اندازی آبیاری تحت فشار عنوان کرد و افزود: تا زمانی که زمین‌ها یکپارچه‌سازی نشوند، حتا اگر کمک‌های بلاعوض ۱۰۰ درصدی نیز به عمل آید، باز هم امکان استفاده برای عده‌ای که زمین‌های کوچک و پراکنده دارند، فراهم نخواهد شد.
رئوفی‌نژاد در پایان اذعان داشت: به موازات تقویت و توسعه‌ی صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی، باید مشکلات زیربنایی این بخش در کشور حل شود در غیر این صورت صندوق نمی‌تواند به تنهایی مثمر ثمر باشد.
رضوی، صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی را ظرفیتی بزرگ دانست و گفت: قانون‌گذار بستر وسیع قانونی را برای حمایت از صندوق‌ها فراهم نموده پس باید از این ظرفیت‌ها برای ارتقاء بخش کشاورزی استفاده نمود.
به گفته‌ی رضوی در حال حاضر ۴۲ صندوق در مراکز همه‌ی استان‌ها تشکیل شده و صندوق‌های شهرستانی نیز در حال ایجاد است.

ارائه‌ی ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به صندوق‌های کشاورزی
مدیرعامل شرکت‌ مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: تاکنون صندوق‌ها ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور ارائه داده‌اند.
سید عبدالکریم رضوی ظهر چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در حاشیه‌ی مراسم افتتاح ساختمان جدید صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی استان زنجان افزود: در حال حاضر حدود 4 هزار و ۵۰۰ تشکل در کشور تحت پوشش این صندوق‌ها هستند و این در حالی است که هم‌اکنون ۴۲ صندوق در کشور وجود دارند.
وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری مقرر شده ۲۶ صندوق در کشور ایجاد شود، تصریح کرد: مقرر شده است تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه ۳۷۶ صندوق جدید ایجاد شود و سرمایه‌ی این صندوق‌ها تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه بیش از 3 هزار میلیارد تومان خواهد بود.
مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره‌ی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، گفت: صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی، بستر بزرگی در راستای استفاده و بهره‌ی متولیان امر است و معتقدیم همه باید از صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی، استفاده کنند.
رضوی با اشاره به اینکه صندوق‌های حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی از یک حالت بسیار ساده و ابتدایی کار خود را آغاز کردند، افزود: در حال حاضر این صندوق‌ها فعالیت‌های بزرگ و پیچیده‌ای انجام می‌دهند و باید متناسب با ظرفیت‌های جدید، خود را در ابعاد مختلف تجهیز کنند.
ایشان وجود ساختمانی مجهز را از نیازهای صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی هر استان دانست و افزود: در حال حاضر زنجان جزو اولین استان‌هایی است که ساختمان صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی در آن به افتتاح می‌رسد.
رضوی با تأکید بر اینکه مدیران و متولیان امر باید از این بستر بزرگ قانونی، ‌‌نهایت استفاده را داشته باشند، تصریح کرد: تجربه نشان داده است که هیچ کاری در حوزه‌ی کشاورزی وجود ندارد که در صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی صورت نپذیرد.
وی با بیان اینکه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز می‌تواند با در نظر گرفتن تمهیداتی، بهترین استفاده را از ظرفیت‌ این صندوق به عمل آورد، ادامه داد: ایجاد صندوق‌های شهرستانی نیز نکته‌ی مهم دیگری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رضوی با یادآوری اینکه برقراری ارتباط با آحاد تولیدکنندگان در صندوق‌های حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی استان‌ها از طریق تشکل‌ها صورت می‌گیرد، گفت: متأسفانه هنوز موفق به ارتباط مستقیم با آحاد تولیدکنندگان نشده‌ایم و با توجه به اینکه ایجاد صندوق‌های شهرستانی نیز برطبق نیاز و درخواست مردم صورت می‌گیرد و اجباری به تشکیل آن‌ها نیست، لذا اصرار داریم که یک فعالیت و نهاد مردمی شکل گیرد.

افزایش سرمایه‌گذاری در صندوق‌های کشاورزی کشور
مدیرعامل و رییس هیأت مدیره‌ی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه، سرمایه‌گذاری در این صندوق به ۳۰ هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.
به گزارش این تارنما از ایرنا، «عبدالکریم رضوی» در مراسم افتتاح ساختمان صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی در زنجان افزود: تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه ۳۷۶ صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی در کشور تشکیل می‌شود.
وی، با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۴۲ صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی در کشور تشکیل شده یادآورشد: امسال نیز ۲۶ صندوق به مرور زمان و با هدف حمایت از صندوق‌های محلی توسعه‌ی کشاورزی و هدایت تولیدکنندگان و بهره‌برداران این حوزه برای تأثیرگذاری بیش‌تر آن‌ها در اقتصاد روستایی و عشایری کشور ایجاد می‌شود. مدیرعامل و رییس هیأت مدیره‌ی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور، اظهار داشت: توسعه و تشکیل صندوق زنان روستایی از اقدامات مهم این حوزه در سال جاری است که بیش از گذشته به فعالیت‌های آن توجه می‌شود.
وی، با بیان اینکه در زمان حاضر ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، و اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به هفت صندوق پرداخت شده افزود: چهار هزار و ۶۰۰ تشکل کشاورزی نیز تحت پوشش این صندوق‌های حمایتی هستند.
رضوی، مردمی بودن این صندوق را از سیاست‌های اصلی این نهاد برشمرد و خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی و هدف از تشکیل این نهاد، حمایت و توسعه‌ی روز افزون حوزه‌ی کشاورزی است. وی، با اشاره به افتتاح ساختمان صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی زنجان، افزود: استفاده و بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایجاد شده در صندوق کشاورزی می‌تواند به رشد و بالندگی روز افزون این بخش منتهی شود.

صندوق کشاورزی؛ ایجاد ظرفیت‌های جدید در زنجان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تشکیل صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی، ظرفیت‌های جدیدی را در این استان ایجاد کرده است.
محمدرضا نهاوندی‌پور ظهر چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در حاشیه‌ی آیین افتتاح ساختمان صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی استان زنجان افزود: در صورت فراهم شدن امکان عضویت انفرادی بهره‌برداران کشاورزی از این صندوق‌ها، فرصت مطلوبی در راستای توسعه‌ی بخش کشاورزی فراهم خواهد شد.
نهاوندی‌پور در تشریح اهم برنامه‌های سال مالی ۹۱-۹۰ صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی ادامه داد: افزایش سرمایه‌ی صندوق تا مبلغ ۸۰ هزار میلیون ریال، پرداخت تسهیلات به ۷۴ تشکل عضو به مبلغ ۴۰ هزار میلیون ریال از محل منابع داخلی صندوق با کارمزد ۴ درصد، سرمایه‌گذاری در شرکت لیزینگ ماشین‌آلات و بیمه‌ی‌ محصولات کشاورزی با رعایت منافع صندوق کشاورزی استان، از جمله برنامه‌های آتی این صندوق است.

وی با بیان اینکه پیگیری عقد قرارداد عاملیت توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، از اهم برنامه‌های سال مالی ۹۱-۹۰ است، افزود: اعطای تسهیلات ۵ تا ۷ ساله برای تجهیز واحد مکانیزاسیون شرکت‌های فنی و مهندسی، مشارکت در خرید و فروش محصولات تضمینی، ایجاد عاملیت بیمه‌ی محصولات کشاورزی، نظارت بر تسهیلات پرداختی به اعضاء و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای نظارت به تسهیلات پرداختی از سایر برنامه‌های سال مالی ۹۱-۹۰ صندوق کشاورزی استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی استان زنجان حاصل مشارکت راهبردی و هدفمند تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دولت برای توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است.

پرداخت ۱۴۰میلیارد ریال تسهیلات از سوی صندوق کشاورزی زنجان
رییس هیأت مدیره‌ی صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی استان زنجان گفت: بالغ بر ۱۴۰میلیارد ریال تسهیلات از سوی این صندوق به کشاورزان اعطا شده و تاکنون این صندوق هیچ معوقه‌ای نداشته است.
غلامحسین جلیل‌خانی صبح روز چهارشنبه در جلسه‌ی شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، بااشاره به اینکه سرمایه، مهم‌ترین مؤلفه‌ی توسعه‌ی بخش کشاورزی است، افزود: صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی مکانیزم مناسبی برای حمایت و تزریق سرمایه به این بخش است.
وی، با بیان اینکه تشکیل و اداره‌ی این صندوق توسط بهره‌برداران این بخش از مزایای مهم صندوق توسعه‌ی کشاورزی است، اظهارداشت: ۵۱ درصد سهام این صندوق غیردولتی و حداکثر ۴۹درصد آن دولتی است.
جلیل‌خانی یادآور شد: این سیستم انگیزه‌ی بالایی برای فعالیت تشکل‌ها ایجاد می‌کند چراکه آن را متعلق به خود دانسته و خود را در تصمیم‌گیری‌های مربوط به آن محق و دخیل می‌دانند.
جلیل‌خانی، تأکید کرد: در صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی استان زنجان نگاه‌ها متفاوت نیست و تولیدکنندگان بخش کشاورزی تصمیم‌هایی متناسب با نیازهای خود اتخاذ و عملیاتی می‌کنند.
وی، بااشاره به اینکه صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی استان زنجان سال ۸۶ با چهار میلیارد ریال سرمایه تشکیل شده است، گفت: در زمان حاضر سرمایه و سهام این صندوق ۲۸ میلیارد ریال می‌باشد.
رییس هیأت مدیره‌ی صندوق حمایت از توسعه‌ی بخش کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: در زمان حاضر استقبال تشکل‌ها از افزایش سهم دولت در این صندوق چشمگیر است که این امر نشان‌دهنده‌ی عملکرد مطلوب صندوق و تغییر نگرش‌ها نسبت به آن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نرخ طلا و ارزگرم طلای 18 در بازارسکه بهار آزادیسکه نیمسکه ربعسکه گرمیدلار آزاد