۲۰ آذر ۱۳۸۹

پرداخت بیش از ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات در ۶ ماههٔ اول امسال

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعهٔ بخش کشاورزی استان:
پرداخت بیش از ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات در ۶ ماههٔ اول امسال به اعضا
آغاز عملیات احداث ساختمان اداری صندوق

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعهٔ بخش کشاورزی استان زنجان گفت: این صندوق در ۶ ماههٔ اول امسال، ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان تسهیلات به اعضای خود در راستای حمایت از فعالیت‌های مرتبط با بخش کشاورزی پرداخت کرده است.

اکبر نعلچی‌گر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقهٔ زنجان، ابراز کرد: صندوق حمایت از توسعهٔ بخش کشاورزی استان در سال ۸۶ با سرمایهٔ اولیهٔ ۴ میلیارد و ۴۴۷ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال شامل ۴۹ درصد سهم دولت و ۵۱ درصد سهم تشکل‌ها با عضویت ۴۱ تشکل به ثبت رسید. در مرحلهٔ اول افزایش سرمایه در اردیبهشت سال ۸۷، سرمایهٔ صندوق به بیش از ۷ میلیارد و ۳۳۰ میلیون شامل ۲۹.۷ درصد سهم دولت و ۷۰.۳ درصد سهم تشکل‌ها و تعداد اعضا به ۵۱ تشکل ارتقا یافت.
وی ادامه داد: این افزایش سرمایه دو مرحلهٔ دیگر انجام شد و نهایتاً در افزایش سرمایه در مرحله سوم، در اردیبهشت سال ۸۹ سرمایهٔ صندوق به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال شامل ۳۹.۲ درصد سهم دولت و ۶۰.۸ درصد سهم تشکل‌ها و تعداد سهامداران به ۷۹ تشکل افزایش یافت.
این مقام مسئول با بیان این‌که تسهیلات پرداختی به اعضا با کارمزد ۴ درصد صورت می‌گیرد، بیان کرد: در سال ۸۶، ۴ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال تسهیلات، در سال ۸۷ بیش از ۳۱ میلیارد ریال، و در سال گذشته نیز بیش از ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات و در ۶ ماههٔ اول امسال نیز ۲۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعهٔ بخش کشاورزی استان با بیان این‌که این صندوق عاملیت توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان جهاد کشاورزی استان را بر عهده دارد، تصریح کرد: در این راستا تسهیلاتی از جمله اعتبارات اصلاح روش‌های آبیاری تحت فشار به میزان ۵۱ میلیارد و ۶۰۲ میلیون ریال، اعتبارات خشکسالی ۴۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و اعتبار تجهیز شبکه‌های خدمات مشاوره فنی و مهندسی کشاورزی به میزان ۲ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال پرداخت شده است.
نعلچی‌گر همچنین به خرید ساختمان کلنگی و آغاز عملیات احداث ساختمان اداری صندوق استان اشاره کرد و گفت: مزیت عمدهٔ تسهیلات صندوق حمایت از توسعهٔ بخش کشاورزی استان، کارمزد ۴ درصدی آن است که بدون تشریفات متداول بانک‌ها و با سهولت بازپرداخت، و در حداقل زمان، انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین بخش فعالیت این صندوق، اعطای تسهیلات مالی به صورت قرض‌الحسنه است که بر اساس برنامه و طرح ارائه شده توسط تشکل‌های عضو و با تصویب هیأت مدیره ارائه می‌شود.

برگرفته از: خبرگزاری ایسنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نرخ طلا و ارزگرم طلای 18 در بازارسکه بهار آزادیسکه نیمسکه ربعسکه گرمیدلار آزاد